Gdy tylko artyleria zamilkła, z lasu wyłoniła się piechota, która w równych liniach ruszyła w kierunku dobrze widocznej na horyzoncie kępy drzew. Ruszyli dziarsko by pokonać milę otwartego terenu, która dzieliła ich od przeciwnika. Nacierali prosto pod lufy federalnych Parrotów i Napoleonów oraz tysięcy żołnierzy w Unii, którzy w milczeniu oczekiwali na nadejście przeciwnika.
Dzięki naszej grze spełnisz swoje wielkie marzenie. Zostaniesz wodzem naczelnym całej, ogromnej armii! Chcesz dorównać Aleksandrowi Wielkiemu, Cezarowi, Janowi III Sobieskiemu, czy Napoleonowi? Z nami to jest możliwe! Koniec z bitwami o opanowanie jednej stodoły, w tej skali gry, losy całego kraju są z Twoich rękach. Wygraj, a staniesz się prawdziwym bohaterem, prawdziwym strategiem, prawdziwym wodzem naczelnym!
„Bogowie wojny – Robert E. Lee” to figurkowy system historyczny, pozwalający na rozgrywanie bitew z połowy XIX wieku – konfliktów w Europie i amerykańskiej wojny secesyjnej. Głównym założeniem gry, jest możliwość dosyć szybkiego rozgrywania nawet największych bitew, jak Gettysburg, Alma, czy Solferino na ograniczonej powierzchni blatów.
Głównym zadaniem gracza jest wcielenie się w rolę wodza naczelnego i takie pokierowanie swoją armią i podległymi sobie generałami, aby doprowadzić do finalnego zwycięstwa. Skupienie się na aspektach dowodzenia oznacza, iż wiele innych zagadnień jest uproszczonych, jak np. artyleria, walka, szyki jednostek. Punkt widzenia gracza będzie punktem widzenia wodza naczelnego, którego nie interesują detale, a ogólny obraz całej bitwy. Nie jest zatem istotne odwzorowanie taktyki poszczególnych regimentów, ale poruszanie się całych dywizji, korpusów i armii.
Podstawowe informacje o samej grze i jej mechanice zostały najlepiej opowiedziane w tym wywiadzie: http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/2017/08/chciabym-byc-w-krainie-bawenyrozmowa-z.html
Warto zobaczyć też film z “Bitwy pod Gaines Mill”, który pokazuje jak wyglądają różne elementy gry.